Celem terapii jest dostarczanie kontrolowanej ilości bodźców sensorycznych (szczególnie przedsionkowych, proprioceptywnych i dotykowych) w określonych sytuacjach ruchowych, dla lepszego przetwarzania odbieranych bodźców i adaptacji do nich.


Podczas terapii układ nerwowy przyjmuje informacje z narządów zmysłów, interpretuje je, integruje z informacjami, które już posiada i zapamiętuje, aby odpowiedzieć właściwą reakcją. Prowadzi to do poprawy integracji odruchów i reakcji równoważnych, poprawy motoryki dużej i małej, normalizacji napięcia posturalnego. Podczas terapii dziecko nie uczy się określonych umiejętności, ale poprawia procesy nerwowe, które są podstawą tych umiejętności. Odpowiedni stopień trudności ćwiczeń, ściśle dostosowany do możliwości dziecka, wpływa na zmianę zachowania w sferze motorycznej i emocjonalnej, poprawia funkcje poznawcze i poprawia efektywność uczenia się.


Zajęcia prowadzone są w formie zabawy, aby rozwijać motywację i kreatywność dziecka, a przez to podnieść poziom jego samoakceptacji, poprawić samodzielność, koncentrację uwagi oraz zdolność wykonywania poleceń i instrukcji.

 

 

Powrót

Ta witryna używa plików cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookie. Więcej...

X